placeholder

Hoe geef je planten een tweede leven?

Zonder planten kunnen wij niet leven. Planten zijn esthetisch, intelligent, maar soms ook gevaarlijk of opdringerig. In sommige opzichten zijn het eigenlijk net mensen. In deze sessie van Doeners & Doorbrekers laat ecoloog Nick Kroese enkele voorbeelden zien van bijzondere eigenschappen van planten en waar ze toe in staat zijn.

Hoe kunnen we het beste met planten omgaan? Heb je bijvoorbeeld wel eens nagedacht over de behoeften van een plant? En weet je hoe je in je eigen tuin natuurlijke processen kan gebruiken om mét de natuur te werken in plaats van ertegen? Digitaal ontwerper Marko Bozic vertelt hoe je met moderne technologische mogelijkheden van vandaag de verbinding tussen plant en mens versterkt om zo de wereld te vergroenen. De app Plantigo is hiervan een mooi voorbeeld, daar vertellen ze graag meer over.

Natuurlijk blijft het niet bij kennis delen, want ze willen je helpen om zelf lokaal aan de slag te gaan en impact te maken. Dit doen ze met een minicursus plantenherkenning. Laat je aansteken door het enthousiasme van deze planthero's en kom samen in beweging.

Wanneer donderdag 30 maart
    Hoe laat 19.30 – 20.10 uur