placeholder
19:30 uur

Hoe kun je kleding upcyclen?

Maak jij je ook wel eens zorgen over de staat van onze planeet, maar weet je niet waar te beginnen?

Laat je inspireren door de doeners en doorbrekers die te gast zijn in het Groote Museum. Zij hebben het heft in eigen handen genomen en geloven dat Initiatieven op individueel niveau wel degelijk kunnen bijdragen aan systeemverandering. Zo ook Esther Mutsaers, oprichtster van NUTT.

Esther is afgestudeerd als kostuumontwerper aan het Amsterdam Fashion Institute (AMFI). Toen ze een documentaire over textielafval zag, besloot ze NUTT op te richten. NUTT staat voor "nuttig". Ze verzamelt afvalkleding van iedereen die haar kleding wil doneren. Ze ziet deze kleding niet als afval, maar als rijke grondstof. Met de stoffen maakt ze vervolgens zelf ge-upcyclede blazers in haar atelier in Amsterdam. Geen risico dus op slechte arbeidsomstandigheden, want ze doet alles zelf. Als coupeuse wil ze een verschil maken en hoopt ze dat de mensen die haar blazers dragen het verhaal doorvertellen, zodat de industrie uiteindelijk milieuvriendelijker wordt.

Laat je aansteken door het enthousiasme van Esther en kom samen in beweging!

Wanneer donderdag 1 december
    Hoe laat 19.30 – 20.10 uur